Wyniki 32. Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu
Jury konkursu filmów dokumentalnych w składzie:
Katarzyna Borowiecka, Łukasz Maciejewski, Monika Talarczyk, Rafał Wiśniewski i przewodnicząca Maria Zmarz-Koczanowicz zadecydowało, że:
Grand Prix Nagrodę Miasta Łodzi i statuetkę Białej Kobry otrzymuje Andriej Kuciła za film „Gdy kwiaty nie milczą” za pokazanie skutków przemocy politycznej oczyma i emocjami kobiet;
Nagrodę „Cierpliwe oko” im. Kazimierza Karabasza ufundowaną przez Narodowe Centrum Kultury otrzymuje Lidia Duda za film „Pisklaki” za poruszającą opowieść o dziecięcych relacjach tworzących się z potrzeby bliskości i wzajemnego wsparcia oraz subtelną obserwację nauki samodzielności w nieznanym otoczeniu;
Nagrodę Stowarzyszenie Filmowców Polskich otrzymują Elwira Niewiera i Piotr Rosołowski za film „Syndrom Hamleta” w uznaniu dla formy, która zdolna była objąć wielogłosowe tragiczne doświadczenie Ukrainek i Ukraińców i znaleźć dla niego bezpieczną przestrzeń teatru i filmu, nie pozostawiając przy tym wątpliwości, czy dzisiaj być czy nie być z Ukrainą;
Nagrodę za przezwyciężanie zagrożeń im. Aleksandra Kamińskiego otrzymuje Marek Kozakiewicz za film „Silent Love” za zobrazowanie aktualnego portretu rodziny, która trwa i umacnia się mimo systemowej i zwyczajowej nieprzychylności;
Wyróżnienie dla filmu dokumentalnego otrzymali Dominika Montean-Pańków za film ,,Głos” oraz Marcin Lesisz za film ,,Koniki na biegunach”.
Jury Młodych Krytyków Festiwalu Kamera Akcja w składzie: Jan Brzozowski, Łukasz Homziuk, Franciszek Drąg zadecydowało, że:
Nagrodę za najlepszy film dokumentalny otrzymuje Jarosław Wszędybył za film ,,Koniec świata w Dolinie Łez” za podjęcie nieoczywistego tematu i utrwalenie pamięci o ludziach skazanych na zapomnienie, za konsekwencję formalną wyrażającą się między innymi w czułym opowiadaniu obrazem oraz za umiejętność wywołania w nas egzystencjalnego niepokoju, a wyróżnienie otrzymuje Marcin Lesisz za film ,,Koniki na biegunach” za zaproszenie do fantastycznego, słodko-gorzkiego świata, w którym wyobraźnia stanowi formę emancypacji za oryginalną estetykę łączącą dokumentalną obserwację z animacją, która ożywia twórczość bohaterki.
Jury konkursu reportaży telewizyjnych w składzie: Bogumiła Fiołek-Lubczyńska, Grzegorz Głuszak, Szymon Jadczak zadecydowało, że:
Nagrodę Miasta Łodzi dla Najlepszego Reportażu Telewizyjnego otrzymuje Tomasz Patora, za reportaż „Misza jedzie na wojnę”;
Nagrodę MCKB dla Najlepszego Reportażu Telewizyjnego otrzymuje Edyta Krześniak za reportaż „Ukraina. Tak trzeba”;
Wyróżnienie Uniwersytetu III wieku im. Heleny Kretz otrzymuje Marcin Jakóbczyk za reportaż „Syndrom samotności”.
Wyróżnienie dla reportażu telewizyjnego otrzymuje Konrad Borusiewicz za reportaż ,,Ruski Mir”.
Jury konkursu reportaży radiowych w składzie Joanna Bachura-Wojtasik, Agnieszka Pacho, Irena Piłatowska zadecydowało, że:
Nagrodę Tygodnik Angora dla Najlepszego Reportażu Audio otrzymuje Katarzyna Michalak za reportaż „Nasza kołysanka” za mistrzostwo formy dramaturgicznej, która w naturalny sposób spaja dwie opowieści: jedną dotyczącą tragedii rodziny zmagającej się z genetyczną chorobą syna, zwaną „Klątwą Ondyny”, której objawem jest niewydolność́ oddechowa, zagrażająca życiu, a z drugiej strony opowieść o nadziei, walce i pomocy wielu osób, by w przyszłości „klątwa” została zdjęta;
Nagrodę Radia Łódź dla Reportażu Audio otrzymują Anna Dudzińska i Agnieszka Szwajgier za reportaż „Stroiciele” oraz Magdalena Świerczyńska-Dolot za reportaż „W naszych rękach”;
Nagrodę Publiczności dla Najlepszego Reportażu Audio otrzymuje Anna Kolmer za reportaż „Martwa rzeka”;
Honorowe wyróżnienie dla reportażu audio otrzymują Agnieszka Czyżewska-Jacquemet za reportaż „Milczeć więcej nie mogę” i Aleksandra Sadokierska za reportaż „Wynurzony z ciszy”.