Przejdź do treści

Wyniki 32. Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu

Jury konkursu filmów dokumentalnych w składzie:

Katarzyna Borowiecka, Łukasz Maciejewski, Monika Talarczyk, Rafał Wiśniewski i przewodnicząca Maria Zmarz-Koczanowicz zadecydowało, że:

Grand Prix Nagrodę Miasta Łodzi i statuetkę Białej Kobry otrzymuje Andriej Kuciła za film „Gdy kwiaty nie milczą” za pokazanie skutków przemocy politycznej oczyma i emocjami kobiet;
 
Nagrodę „Cierpliwe oko” im. Kazimierza Karabasza ufundowaną przez Narodowe Centrum Kultury otrzymuje Lidia Duda za film „Pisklaki” za poruszającą opowieść o dziecięcych relacjach tworzących się z potrzeby bliskości i wzajemnego wsparcia oraz subtelną obserwację nauki samodzielności w nieznanym otoczeniu;
 
Nagrodę Stowarzyszenie Filmowców Polskich otrzymują Elwira Niewiera i Piotr Rosołowski za film „Syndrom Hamleta” w uznaniu dla formy, która zdolna była objąć wielogłosowe tragiczne doświadczenie Ukrainek i Ukraińców i znaleźć dla niego bezpieczną przestrzeń teatru i filmu, nie pozostawiając przy tym wątpliwości, czy dzisiaj być czy nie być z Ukrainą;
 
Nagrodę za przezwyciężanie zagrożeń im. Aleksandra Kamińskiego otrzymuje Marek Kozakiewicz za film „Silent Love” za zobrazowanie aktualnego portretu rodziny, która trwa i umacnia się mimo systemowej i zwyczajowej nieprzychylności;
 
Wyróżnienie dla filmu dokumentalnego otrzymali Dominika Montean-Pańków za film ,,Głos” oraz Marcin Lesisz za film ,,Koniki na biegunach”.
 
Jury Młodych Krytyków Festiwalu Kamera Akcja w składzie: Jan Brzozowski, Łukasz Homziuk, Franciszek Drąg zadecydowało, że:
 
 Nagrodę za najlepszy film dokumentalny otrzymuje Jarosław Wszędybył za film ,,Koniec świata w Dolinie Łez” za podjęcie nieoczywistego tematu i utrwalenie pamięci o ludziach skazanych na zapomnienie, za konsekwencję formalną wyrażającą się między innymi w czułym opowiadaniu obrazem oraz za umiejętność wywołania w nas egzystencjalnego niepokoju, a wyróżnienie otrzymuje Marcin Lesisz za film ,,Koniki na biegunach” za zaproszenie do fantastycznego, słodko-gorzkiego świata, w którym wyobraźnia stanowi formę emancypacji za oryginalną estetykę łączącą dokumentalną obserwację z animacją, która ożywia twórczość bohaterki.
 
Jury konkursu reportaży telewizyjnych w składzie: Bogumiła Fiołek-Lubczyńska, Grzegorz Głuszak, Szymon Jadczak zadecydowało, że:
 
Nagrodę Miasta Łodzi dla Najlepszego Reportażu Telewizyjnego otrzymuje Tomasz Patora, za reportaż „Misza jedzie na wojnę”;
 
Nagrodę MCKB dla Najlepszego Reportażu Telewizyjnego otrzymuje Edyta Krześniak za reportaż „Ukraina. Tak trzeba”;
 
Wyróżnienie Uniwersytetu III wieku im. Heleny Kretz otrzymuje Marcin Jakóbczyk za reportaż „Syndrom samotności”.
 
Wyróżnienie dla reportażu telewizyjnego otrzymuje Konrad Borusiewicz za reportaż ,,Ruski Mir”.
 
Jury konkursu reportaży radiowych w składzie Joanna Bachura-Wojtasik, Agnieszka Pacho, Irena Piłatowska zadecydowało, że:
 
Nagrodę Tygodnik Angora dla Najlepszego Reportażu Audio otrzymuje Katarzyna Michalak za reportaż „Nasza kołysanka” za mistrzostwo formy dramaturgicznej, która w naturalny sposób spaja dwie opowieści: jedną dotyczącą tragedii rodziny zmagającej się z genetyczną chorobą syna, zwaną „Klątwą Ondyny”, której objawem jest niewydolność́ oddechowa, zagrażająca życiu, a z drugiej strony opowieść o nadziei, walce i pomocy wielu osób, by w przyszłości „klątwa” została zdjęta;
 
Nagrodę Radia Łódź dla Reportażu Audio otrzymują Anna Dudzińska i Agnieszka Szwajgier za reportaż „Stroiciele” oraz Magdalena Świerczyńska-Dolot za reportaż „W naszych rękach”;
Nagrodę Publiczności dla Najlepszego Reportażu Audio otrzymuje Anna Kolmer za reportaż „Martwa rzeka”;
 
Honorowe wyróżnienie dla reportażu audio otrzymują Agnieszka Czyżewska-Jacquemet za reportaż „Milczeć więcej nie mogę” i Aleksandra Sadokierska za reportaż „Wynurzony z ciszy”.
ALT - Sala widowiskowa. Na pierwszym planie drewniana podłoga. Na drugim stoi mężczyzna przy mikrofonie. W tle siedzi publiczność.
ALT - Dwie kobiety od kolan w górę stoją przy mikrofonach. Zwrócone twarzą ku sobie.
ALT - Kilkadziesiąt osób siedzi na krzesłach. Cztery osoby w jednym rzędzie dobrze widoczne od pasa w górę. Reszta osób rozmazana.
ALT - Dwie młode kobiety stoją przy mikrofonach. W tle ekran ze zdjęciem fasady budynku i napisem stroiciele.
ALT - Zaciemniona sala kinowa. Kilkadziesiąt siedzących osób patrzy w jeden punkt.
ALT - Dwóch młodych mężczyzn ściska sobie dłonie. Z boku fotograf z aparatem.
ALT - Mężczyzna przytrzymuje mikrofon, do którego mówi kobieta. Kobieta trzyma w rękach obraz i różę.
ALT - Kobieta w średnim wieku stoi przed mikrofonem. W tle ekran ze zdjęciem panoramy miasta i flagą Ukrainy.
ALT - Mężczyzna w marynarce stoi przed mikrofonem. Pokazany z profilu, od pasa w górę. W tle ekran z rozmazanym zdjęciem.
ALT - Mężczyzna w marynarce stoi przed mikrofonem. Pokazany z przodu, od pasa w górę. W tle ekran z logotypem Festiwalu.
ALT - Młody mężczyzna w swetrze mówi do mikrofonu. W tle kobieta i mężczyzna.
ALT - Zaciemniona sala. Ledwo widoczne trzy sylwetki.
ALT - Młody mężczyzna w okularach i czapce trzyma w ręku mikrofon, różę i dyplom. W tle rozmazany ekran ze zdjęciem.
ALT - Młody mężczyzna w marynarce stoi przed mikrofonem, trzyma różę i dyplom.
ALT - Ekran laptopa. Na nim twarze kobiety i mężczyzny. Patrzą w obiektyw.
ALT - Scena. Na niej stoją mężczyzna i kobieta. Z boku stolik ze statuetką w kształcie kobry.
ALT - Pośrodku mężczyzna ze statuetką w kształcie kobry. Po prawej dwóch fotografów. W tle ekran ze zdjęciem żołnierzy za drutem kolczastym.
ALT - Pięciu fotografów stoi tyłem. Przed nimi kilkadziesiąt osób w jednym rzędzie. Patrzą w obiektywy aparatów fotograficznych.
Skip to content