– Ogromnym problemem w kulturze Japonii jest to, że nie ma tam przestrzeni na wyrażanie swoich emocji. Oni nie potrafią rozmawiać o problemach. System ich zubożył emocjonalnie i społecznie – powiedział po seansie filmu „Monster” prowadzący DKF Człowiek w Zagrożeniu, psycholog Robert Milczarek (Seansu Psychologicznego).
– W tym kraju popularne jest określenie „rodzic monster”. Definiuje ono toksycznych rodziców, którzy w całości oddają się pracy. Rodzice oczekują, że szkoła załatwi za nich pewne sprawy, że ochroni ich dzieci przed złem – dodał Tomasz Kosmalski, nauczyciel i trener umiejętności społecznych.
Film Koreedy opowiada o świecie skrajnych emocji, szybkich ocen i natychmiastowych osądów. Jak świat dzieci różni się od świata dorosłych? Jak różnią się perspektywy każdej ze stron? Reżyser stawia wiele pytań dotyczących granic między strachem a wolnością.
Monster Hirokazu Koreedy jest filmem bogatym w wątki psychologiczne, przez to zmuszającym do refleksji.
![Scena. Dwaj mężczyźni siedzą na krzesłach, prowadząc dyskusję. Przed nimi znajduje się publiczność. W tle grafika informująca o wydarzeniu.](https://czlowiekwzagrozeniu.pl/wp-content/uploads/2024/05/7-1024x683.jpg)
![Scena. Mężczyzna w marynarce w kratkę, mówi do mikrofonu.](https://czlowiekwzagrozeniu.pl/wp-content/uploads/2024/05/6-1024x683.jpg)
![Publiczność z zainteresowaniem i uwagą patrzy się w stronę sceny.](https://czlowiekwzagrozeniu.pl/wp-content/uploads/2024/05/4-1024x683.jpg)
![Mężczyzna w czarnej bluzie, trzyma w ręku mikrofon.](https://czlowiekwzagrozeniu.pl/wp-content/uploads/2024/05/2-1024x683.jpg)
![Publiczność. Starszy pan trzyma mikrofon, zadaje pytanie gościom spotkania.](https://czlowiekwzagrozeniu.pl/wp-content/uploads/2024/05/8-1024x683.jpg)
DKF Człowiek w Zagrożeniu: „Monster” (2023) oraz spotkanie z Tomaszem Kosmalskim, trenerem umiejętności społecznych
Prowadzenie: psycholog Robert Milczarek z Seansu Psychologicznego
Muzeum Kinematografii w Łodzi
9 maja 2024
fot. Karolina Czepkiewicz
Dyskusyjny Klub Filmowy Człowiek w Zagrożeniu jest dofinansowany ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz ze środków Miasta Łodzi.