Don Juan
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Wojciech Staroń. Montaż: Agnieszka Bojanowska, Jakub Śladkowski. Produkcja: Ginestra Film. Rok produkcji: 2015. Czas trwania: 53’
Nieśmiały i nieporadny student ekonomii z Niżnego Nowogrodu poszukuje akceptacji i miłości. Dominująca, neurotyczna i histeryczna matka usiłuje znaleźć mu dziewczynę. Trafia na teatralną grupę przygotowującą kostiumową wersję spektaklu Don Juan, w którym Oleg ma zagrać tytułową rolę. Prowadzona w ten sposób terapia nabiera ironicznego, wręcz satyrycznego wyrazu.
Film zdobył Nagrodę Główną na IFDA w Amsterdamie oraz tytuł najlepszego skandynawskiego dokumentu na festiwalu w Goeteborgu.
_________________________________________________________________________________
Dwa Rembrandty w ogrodzie (Powrót do Łodzi)
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Andrzej Szulkowski, Małgorzata Szyłak, Mateusz Wajda, Magdalena Górka. Montaż: Agnieszka Bojanowska, Jakub Śladkowski. Produkcja: Bow & Axe Entertainment, Context TV. Rok produkcji: 2009. Czas trwania: 79’
Przed wojną mieszkali w okazałej kamienicy przy ulicy Gdańskiej w Łodzi, mieli świetnie prosperującą fabrykę wyrobów gumowych. Gdy wybuchła wojna, w ostatniej chwili udało im się wyemigrować z Polski. Po latach wnukowie ocalałych Żydów przyjeżdżają do rodzinnego miasta w poszukiwaniu kosztowności podobno zakopanych przez ich dziadka. Rodzinna kamienica stała się jednak budynkiem wojskowym. Czy bohaterowie w poszukiwaniu rodzinnego skarbu będą musieli stawić czoła polskiej armii?
_________________________________________________________________________________
Ostatnie kuszenie Gawryły
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Andrzej Szulkowski. Montaż: Agnieszka Bojanowska. Produkcja: Telewizja Polska, ARTE. Rok produkcji: 2000. Czas trwania: 52’
Świętego Antoniego dręczyły diabły i demony. Gawryłę z Michajłowa kuszą wyłącznie kobiety. Bohater filmu ma bujną przeszłość kryminalną. Po ośmiu latach bandyckiego stażu, gdy bagaż przewin stał zbyt ciężkim brzemieniem, Gawryło nawrócił się i został zakonnikiem. Po opuszczeniu klauzury osiadł w prawosławnej parafii Michajłowo, gdzie spełniał duszpasterskie powinności. Ale diabeł nie spał i przybierał przed oczami duchownego kuszące, niewieście kształty.
_________________________________________________________________________________
Raj
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Gunnar Källström, Wojciech Staroń. Montaż: Agnieszka Bojanowska. Produkcja: Hysteria Film. Rok produkcji: 2007. Czas trwania: 58’
Jest takie szwedzkie powiedzenie, które mówi, że jeśli małżeństwo przetrwa pracę polegającą na wymianie tapet, przetrwa wszystko. Raj wystawia tę maksymę na próbę. Bohaterowie filmu to małżeństwo z 60-letnim stażem, o których reżyser opowiada z właściwą sobie dozą ironii.
_________________________________________________________________________________
Szwedzkie tango
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Gunnar Källström. Montaż: Agnieszka Bojanowska. Produkcja: SVT, ARTE, ZDH, Telewizja Polska. Rok produkcji: 1999. Czas trwania: 57’
Kiruna w północnej Szwecji. Długa, ciemna zima i prawie arktyczne temperatury. Wydawać by się mogło, że nie znajdziemy miejscowości, gdzie można by spotkać gorących tancerzy tanga. Jednakże Kerstin i Hans, oboje po siedemdziesiątce, para od pół wieku, odkryli miłość do argentyńskich rytmów i starają się ukoić zmęczenie rytmem tanga. Film wielokrotnie nagradzany, m.in. Prix Italia i Felixem.
_________________________________________________________________________________
Vodka Factory
Reżyseria: Jerzy Śladkowski. Zdjęcia: Wojciech Staroń. Montaż: Agnieszka Bojanowska. Produkcja: Hysteria Film. Rok produkcji: 2010. Czas trwania: 58’
Wala, młoda rozwiedziona matka małego chłopca, pracuje w fabryce wódki w Żyguljowsku. Mieszka ze swoją matką i 17-letnim bratem. I ma marzenia: chce wyrwać się z prowincji do Moskwy, by zrobić tam aktorską karierę. Nikt nie rozumie jej aspiracji. Matka – konduktorka autobusu – buntuje się, kiedy Wala podrzuca jej do pracy swego syna. Sama po 30 latach spotkała dawną miłość i chciałaby życie ułożyć na nowo. Film o zerwanych więziach społecznych i rodzinnych, a wszystko w cieniu wszechobecnej w rosyjskim życiu wódki z lokalnej fabryki.